Strategies & Innovations for outstanding performance
Führende Innovationen sowie ressourcenbasierte Strategien sind kompetitive Vorteile in einem technologiegetriebenen Umfeld. Das Executive CAS Strategies & Innovations stellt Ihnen alle notwendigen Instrumente zur Verfügung um nachhaltige, innovative und erfolgreiche Geschäftsmodelle und Strategien für eine aussergewöhnliche Performance zu implementieren.
Ihr Executive CAS Programm
In Zusammenarbeit mit der Industrie und Experten wurden diese Fachgebiete sorgfältig ausgewählt um die Teilnehmenden auf komplexe Managementaufgaben vorzubereiten.
Strategic Management
Through the composition of theoretical knowledge, industrial and consulting applications, as well as topical case studies, a real-world experience is provided in this 4 days course.
Course Content
Strategic Management 1 (08.01.2019 - 09.01.2019)
Introduction to the concept of strategy
The tools of strategic analysis, market and resource based
The nature and sources of competitive advantages
Strategic Management 2 (10.01.2019 - 11.01.2019)
Achieving a competitive advantage in different industry contexts
Core capabilities and sustainability in technology based industries
Corporate strategy aspects
Subject Area Coordinator

Prof. Dr. Stephanie Teufel
Managing Innovation
Through the composition of theoretical knowledge, industrial and consulting applications, as well as topical case studies, a real-world experience is provided in this 2 days course.
Course Content
Managing Innovation (15.01.2019 - 16.01.2019)
Industry dynamics of technological innovations
Formulating a technological innovation strategy
Implementing business model innovation strategy
Subject Area Coordinator

Prof. Dr. Stephanie Teufel
Marketing Essentials
Through the composition of theoretical knowledge, industrial and consulting applications, as well as topical case studies, a real-world experience is provided in this 2 days course.
Course Content
Marketing Essentials (17.01.2019 - 18.01.2019)
Introduction to marketing and markets
Marketing research
Marketing objectives
Marketing Strategies
Subject Area Coordinator

Prof. Dr. Sascha Götte
Product Management
Through the composition of theoretical knowledge, industrial and consulting applications, as well as topical case studies, a real-world experience is provided in this 2 days course.
Course Content
Product Management (22.01.2019 - 23.01.2019)
Finding and developing new product and service ideas
Defining customer profile and value proposition
User-Led-Innovation, integration of user and co-creation
Iterative process to get a valid concept including prototyping
Smart-up Lean Canvas
Subject Area Coordinator

Prof. Dr. Sascha Götte
Service Marketing
Through the composition of theoretical knowledge, industrial and consulting applications, as well as topical case studies, a real-world experience is provided in this 2 days course.
Course Content
Pricing & Services (24.01.2019 - 25.01.2019)
Service dominant logic of marketing and service design
Service blueprint and service ecosystems
Service processes and service operations management
Rapid prototyping of digital services
Product-service transformation in industry
Smart services and service business models in Industry 4.0
Subject Area Coordinator

Prof. Dr. Sascha Götte
Business Ethics
Through the composition of theoretical knowledge, industrial and consulting applications, as well as topical case studies, a real-world experience is provided in this 2 days course.
Course Content
Business Ethics (21.03.2019 - 22.03.2019)
The role of business in society
Ethical and unethical decision making
Managing organisational integrity
Managing organisational ethics
Subject Area Coordinator

Prof. Dr. Guido Palazzo
Communication
Through the composition of theoretical knowledge, industrial and consulting applications, as well as topical case studies, a real-world experience is provided in this 2 days course.
Course Content
Communication (19.09.2019 - 20.09.2019)
Reputation management
Crisis management: role play with media interaction
Corporate identity, image and reputational management
Creating and managing the reputational platform
Subject Area Coordinator

Dr. Graeme Lindsay

Das Executive CAS besteht aus 7 Modulen.
*Diese Module sind jeweils Wahlmodule. Sie können wählen, welches dieser Module Sie absolvieren.
Gestalten Sie Ihr Executive CAS Programm nach Ihren persönlichen Wünschen und Bedürfnissen. Sollten Sie Module austauschen wollen, oder Sie andere Fragen haben, zögern Sie nicht uns zu kontaktieren.
Flexibilität & Vorteile
Flexibilität
Teilnehmende bestimmen selbst welches Programm sie wählen, wann sie mit dem Studium beginnen und wie lange sie studieren möchten. Die flexible Kursstruktur ermöglicht ein Vollzeitstudium (7 Module in 1 Jahr) oder ein Teilzeitstudium (7 Module in 1-3 Jahren).
Universitätsabschluss
Das iimt Executive CAS Programm der Universität Fribourg ist weltweit anerkannt.
Internationalität & Networking
Führende Experten, bietet den Teilnehmenden Networking auf 3 Stufen: Studierende, Dozierende und das Institut mit seinem Alumni Netzwerk.
Eine einzigartige Lern-Erfahrung
Interaktive Lernmethoden werden kombiniert mit theoretischem Wissen sowie aktuellen Einblicken und Praxisbeispielen.
Praktische Informationen & Zulassung
Kursort
iimt Universität Fribourg
Kurssprache
Englisch
Examen
7 schriftliche/mündliche Examen sowie 1 Abschlussarbeit
Zulassungsbedingungen
2 Jahre Berufserfahrung, eine Führungsfunktion sowie einen Bachelor/Master Abschluss einer Universität, Fachhochschule oder ein äquivalentes Diplom. Kandidaten können “sur dossier” zugelassen werden.